Vysvoboď se ze zajetí vlastní mysli

Většinu času máme v hlavě hlas, který nikdy nepřestává mluvit. Ten hlas v hlavě jsou naše navyklé myšlenkové pochody, které jsou velmi často nepříjemné a značně negativní. Je důležité si uvědomit, že naše neštěstí je pouze vyjádřením našeho nastavení mysli.

Vědomá přítomnost je projevem rozměru vědomí. Toto vědomí přesahuje naše myšlení. Je to prostor, kde můžeme být POZOROVATELEM své vlastní mysli.

Většina problémů, které si myslíme, že máme, jsou ve skutečnosti vytvořeny naší vlastní myslí. Mysl dokáže vytvořit obrovské množství utrpení, a to zcela zbytečně.

Je potřeba se oprostit od neustálého proudu myšlení, objevit možnosti jiného rozměru vědomí, který je prostorem vědomé pozornosti. Začněte pozorovat své vlastní myšlenkové procesy a přestaňte být otrokem své omezené mysli a neztotožňujte se s ní. Projít touto změnou je v našem životě velmi důležitá věc, která nás může vysvobodit.

Vědomá pozornost je stav vědomí, který přesahuje myšlení.  Situace, které vám dříve způsobovaly trápení nebo bolest, už nebudou mít tu moc ve vás tyto pocity vyvolávat. Podrážděnost, zlost, odpor, sebelítost, to všechno jsou určité druhy nespokojenosti, které jsou do velké míry způsobeny vašimi myšlenkovými pochody. Takže se většinou cítíte nešťastní, ne kvůli situaci, ve které se nacházíte, ale kvůli tomu, co vám vaše mysl o dané situaci říká. Krásné je, že se můžete sami vědomě rozhodnout, zda na hru mysli přistoupíte nebo ne. Můžete se stát pouhým pozorovatelem vašich myšlenek a nijak na ně nereagovat. Necháte je jít.Podívejte se na skutečnou příčinu své nespokojenosti. Když budete v dané situaci přítomní, včetně vážných situací, uvidíte, že neštěstí, které prožíváte ve skutečnosti, vzniká ve vaší mysli. Není to způsobeno situací, ve které se nacházíte. Když to zjistíte, přichází možnost svobody, možnost volby. Nyní si můžete vybrat. Chci si i nadále myslet tyto myšlenky a cítit se nešťastně, nebo se chci osvobodit od nespokojenosti v této situaci. Máte na výběr. Najednou přijmete situaci takovou, jaká je, protože toho stejně nemůžete moc udělat. A to je úplný obrat ve způsobu, jakým prožíváte daný okamžik. Můžete se osvobodit od tíhy neštěstí.

Bytí v přítomnosti vám může proměnit celý život. To stejné se týká vztahů. Přestanete ve své omezené mysli neustále posuzovat ostatní. Ta nejdůležitější věc, která vám může pomoci, je udělat tento posun. Nebuďte už obětí mysli, která byla utvářena už během vašeho dětství, působením výchovy a mnoha dalších vlivů. Staňte se svobodnými. Osvoboďte se od své vlastní mysli. Můžete využít svou schopnost přemýšlet mnohem efektivněji.

Když se ztotožňujete s tím neustálým proudem myšlenek, zjistíte, že tento proud velmi často vykládá skutečnost určitým způsobem. Velmi podobným způsobem, který se dokola opakuje a vytváří utrpení pro vás i ostatní. Nepřidávejme k situacím nefunkční myšlenkový komentář. Náhle se pak situace ukáže taková, jaká je. Prostá.

Pokud ale nemáte nejmenší tušení o čem píšu a zní vám to jako spousta nesmyslů, nejspíš to znamená, že na to ještě nejste úplně připraveni. Znamená to, že třeba potřebujete ještě trochu víc utrpení, než budete připraveni.  Takže se k tomuto článku možná vrátíte třeba za pár let.

Pokud vám to ale dává smysl a zní to zajímavě, jste na tuto změnu již připraveni.

Pojďte se semnou pokusit změnit zaběhnuté nastavení naší mysli následujícími 7 kroky:

1 – Staňte se pouhým pozorovatelem své mysli. Nechte myšlenky proudit a nijak na ně nereagujte.

2 – Přestaňte být otrokem své omezené mysli a neztotožňujte se s ní.

3 – Buďte v přítomnosti. Nenechte se svou myslí dále zatahovat do minulosti, ani do budoucnosti. Soustřeďte se na vaši přítomnost.

4 – Přestaňte posuzovat sebe a ostatní.

5 – Každý den si připomínejte, že už nejste obětí své mysli. Jste svobodná/ný!

6 – Vždy si uvědomte, že máte na výběr. Chci si i nadále myslet tyto myšlenky a cítit se nešťastně, nebo se chci osvobodit od nespokojenosti v této situaci?

7 – Nenechte se vyprovokovat vaší myslí. Než na každou vypjatou situaci budete nějak reagovat a vaše mysl vám stihne podstrčit určitý zajetý myšlenkový pochod, postavte sami sebe do pozice třetí (cizí) osoby a podívejte se na celou věc z venčí jejíma očima. Dejte si krátký čas na rozmyšlení. Jak budete reagovat tentokrát? Stejně jako už milionkrát předtím, i když to nikam nevedlo nebo konečně svou reakci změníte a posunete se? Pokud chcete změnit svůj život, musíte začít věci dělat jinak.

Tinnitus a práce s myslí

I tinnitus můžete ovlivnit prací na své mysli. Už se nenechte zatahovat do složitých her vašich myšlenkových pochodů. Přestaňte se litovat a vezměte osud do vlastních rukou. Vědomě se nastavte na to, že tinnitus není žádný váš nepřítel. Je pouhým rádcem, budíčkem, motivací ke změně za vašim lepším životem. Vypusťte minulost a řešení toho, co jste mohli předtím udělat jinak, naopak se soustřeďte na přítomnost a na to, jak každý den postupujete na vaší cestě k uzdravení. Cesta je cíl. Více informací o souvislostech mezi tinnitem a naší myslí si můžete přečíst v ebooku Tinnitus jako DAR.

Jdete do toho semnou?

Tak co, jdete do toho semnou? Jste rozhodnutí už nebýt obětí své mysli a změnit svůj život v lepší? Já ANO! Není potřeba nic odkládat. Začněme hned teď.

Barbora Spišáková
Jsem průvodkyní světem tinnitu a autorkou e-booku Tinnitus jako DAR. Mojí vášní je hledání zdraví na úrovni duše a fyzického těla. Skrze vlastní příběh pomáhám lidem objevit v jejich nemoci skrytý DAR, který mohou využít jako prostředek ke své životní proměně a docílit tak vysněného života plného radosti, klidu, zdraví a vnitřní harmonie. Můj příběh si přečtete zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.