Postní období – VÝZVA

Masopust, půst, postní období. Za mě jeden velký chaos :D. Něco málo jsem už o těchto zvycích slyšela a četla, ale letos poprvé jsem se rozhodla tomu skutečně porozumět.

Jak to vlastně funguje? Kdy je co? A jaké benefity nám to může přinést?

MASOPUST

Velmi zvláštní bylo, když jsem se dočetla, že masopust je obdobím v roce, kdy se nejvíce hodovalo, bužírovalo, jedlo maso, konaly se hostiny a svatby. Slovo masopust pochází ze spojení maso pusť, takže tohle moc nedávalo smysl.

Až když jsem se v tomto tématu šťourala víc a víc, celé jsem to pochopila. Masopust (fašank, ostatky,..) představuje 3denní svátek (masopustní neděle, pondělí, úterý) a zároveň je to období začínající na svátek Tří králů, tedy 6. 1. a končící Popeleční středou (pohyblivým svátkem, který letos vychází na 2. 3. 2022).

Během 3denního svátku bylo skutečně zvykem hodovat a ve velkém pojídat maso, naopak v období od Tří Králů se dodržoval skutečný půst a maso se nejedlo.

Postní období

Mě ale nejvíc letos zajímá tzv. postní období, které začíná už tento týden 2. 3. 2022 Popeleční středou a končí 16. 4. 2022 Bílou sobotou, těsně před Velikonoci.

Toto období má už dávnou tradici a mně přijde velmi příhodná. Tento čas měl být obdobím pokání, rozjímání, přípravy těla i duše. Strava se omezila na jednoduchý bezmasý jídelníček.

Proč se vlastně postit?

Jaro je ideální čas pro očistu a postění se. Máme jedinečnou možnost zbavit se všeho nepotřebného. Tělo má potřebu se samo čistit, detoxikovat, játra i žlučník uvítají odlehčenou stravu po těžkém zimním jídelníčku.

Naše strava by měla být prostá a postní. Živočišné potraviny je vhodné omezit na minimum. Do jídelníčku zařazujeme zejména zelené natě, listovou zeleninu, čerstvé bylinky, klíčky a výhonky. Doba varu se zkracuje, méně zahušťujeme.

Pojďte semnou letošní jaro začít jinak. Dejme tělu i duši odpočinout, ať máme čas pěkně zregenerovat, posílit se a začít konečně dělat věci jinak. Příval energie, zdraví a kreativity vás nemine, podpoříte zdraví svých ledvin a díky tomu ulevíte i svým uším, které s ledvinami úzce souvisí.

Proto už tuto středu začíná POSTNÍ VÝZVA

Kdy: od 2. 3. 2022 do 16. 4. 2022

Celkem dnů: 46

Co nejíme: Maso, výjimkou bude 2x do týdne ryba.

Co omezíme: Veškeré živočišné tuky, rafinovaný bílý cukr, alkohol, kávu, bílou mouku.

Co naopak jíme: Luštěniny, obiloviny, zelenina a ovoce, ořechy, semínka, divoce rostoucí byliny, zelené natě,…

Co můžete díky výzvě docílit: Příval jarní energie, posílení ledvin, ztišení tinnitu, lepší náladu, zhubnete, zbavíte se zdravotních potíží,..

Kroky POSTNÍ VÝZVY:

1 – Výchozí stav

Na začátku si napište váš výchozí stav, to jak se právě cítíte po tělesné i duševní stránce. Zapište si to např. do diáře nebo na lístek, který si založíte. Na konci postního období tak budeme mít možnost porovnat svůj dřívější a současný stav. To dělám vždy, když začínám s něčím novým a velmi se mi to osvědčilo. My lidé totiž velmi rychle zapomínáme a tak uvidíte své pokroky jasně černé na bílém.

2 – Změna jídelníčku

Našim cílem bude celkově jídelníček odlehčit. Každé ráno začneme sklenicí teplé vody. Po celou dobu postního období nebudeme konzumovat maso, povoleny jsou pouze ryby.

Vynecháme těžká jídla a průmyslově zpracované potraviny. Omezíme živočišné produkty (mléko, máslo, vejce..,) a nahradíme je luštěninami, obilovinami, zeleninou, ovocem, kvašenou zeleninou, ořechy, bylinkami, natěmi. Budeme dodržovat mezi jídly delší časové rozestupy a celkově zmenšíme porce.

Cílem je se cítit příjemně a fajn, přizpůsobte proto plán svým vlastním potřebám. Více o stravě a jejím působení na tinnitus najdete v ebooku Tinnitus jako DAR.

3 – Nové nastavení mysli

Se změnou stravy půjde ruku v ruce také o změnu v nastavení mysli. Proč? Protože na co myslíme, to jsme. Jak často přemýšlíte o tom, jak vás tinnitus štve? Kolikrát za den si na něj vzpomenete? Jak často na něj myslíte? To, čemu dáváme pozornost, to ve svém životě máme.
Zároveň, pokud se tinnitu snažíme za každou cenu vyhýbat, živíme ho svou energií a tak v našem životě stále bude.

Cestou ven z tohoto bludného kruhu je nedávat tinnitu svou ENERGII. Pokusit se ho ignorovat, lhostejně ho přecházet – Ano, vím, že jsi tu a už mi nevadíš.

Pokud něco ve svém životě opravdu nechcete, tak se to musíte naučit ignorovat. Považovat to za něco, co tam je a vůči čemu mám lhostejný postoj. Přijímám to a nechávám to být. Je mi to jedno.

Toto vše je dobré podpořit tím, že zaměříme svoji energii na to, co ve svém životě chceme. Svoji pozornost upřít na něco jiného, na něco, co vám dělá radost, co máte rádi. To rozvíjejte ve své mysli a začnou se dít věci.

4 – Porovnání před a po

Na závěr si napište, jak se cítíte na konci postního období, jaké změny u vás nastaly a porovnejte své nové JÁ se svým počátečním stavem :).

5 – Sdílení

Sdílejte v naší FB skupině své pokroky, postřehy, propady i radosti. Pojďme se společně propojit, podpořit a nechat tinnitus jednou provždy být.

Budu moc ráda, pokud se i ty přidáš do výzvy a společně začneme už zítra 2. 3. 2022.

Bára

Barbora Spišáková
Jsem zakladatelkou projektu Tinnitus jako DAR, nadšenou korektorkou, milovnicí českého jazyka a autorkou e-booku Tinnitus jako DAR. Mojí vášní je hledání zdraví na úrovni duše a fyzického těla. Skrze vlastní příběh pomáhám lidem objevit v jejich nemoci skrytý DAR, který mohou využít jako prostředek ke své životní změně a docílit tak vysněného života plného radosti, klidu, zdraví a vnitřní harmonie. Můj příběh si přečtete zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.